אבטחת מידע בענן

כמעט כל חברה או ארגון צריכים שתהיה לכם היכולת לשתף קבצים במהירות ובנוחות. אבל הנוחות של הענן היא גם נקודת התורפה שלו. לכן, אבטחת מידע בענן הם הכרחיים עבור כל מי שמעוניין להגן על המידע מפני דליפה וחבלה. איך עושים את זה נכון? במאמר הבא נסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת – יתרונות, חסרונות, שירותי ענן שונים, ועוד. 

מה הוא בעצם ענן?

ענן הוא למעשה שירות אונליין אשר נמצא בשימוש של חברות, ארגונים ואנשים פרטיים. הענן מאפשר העלאה של קבצים לאינטרנט ואסון שלהם, כך שהקבצים לא צריכים להישמר על מחשב פרטי ובעצם נגישים לכולם דרך הרשת. הענן משמש לרוב לגיבוי קבצים, ניהול משותף של קבצים, ארגון קבצים, ועוד. 

מהם החסרונות של השימוש בענן?

נקודת התורפה שלו היא כמובן אבטחת מידע בענן. זאת מכיוון שהנגישות הגבוהה של הקבצים יכולה גם להיות פרצה דרכה האקרים ופושעי רשת עלולים לנסות ולחדור אל המידע הארגוני שלכם. לכן חשוב להשתמש באבטחת מידע ברמה גבוהה. 

מהו שירות הענן הנפוץ ביותר?

קיימות מגוון חברות שמעניקות שירותי ענן. לרוב, שירותי הענן יינתנו בחינם עד לכמות מידע מסוימת, אשר אם עוברים אותה יש לשלם תשלום חודשי או שנתי. 

שירות הענן המוכר והפופולרי ביותר הוא כמובן גוגל דרייב המוכר והאהוב. גוגל דרייב מציע מגוון אפליקציות אשר מאפשרות לנו לנהל מסמכים בצורה מצוינת, לדוגמה: גוגל שיטס (אפליקציה מקבילה לאקסל של מיקרוסופט), גוגל דוקס (אפליקציה מקבילה לוורד), וכו’. שירות הענן של גוגל דרייב גם יתממשק עם חשבון הג’ימייל שלכם, מה שהופך אותו לבטוח במיוחד.

החשיבות של אבטחת מידע בענן

כפי שכבר כתבנו, הנוחות של הענן היא גם נקודת התורפה שלו. העובדה שהקבצים פתוחים בכל עת לכל החברים בארגון, היא פרצה אשר קוראת להאקרים לחדור אליו. דבר זה יכול להיות בעייתי במיוחד במקרה בו המידע שלכם צריך להישאר חסוי. 

גם במקרה שהמידע הוא לא חסוי, יש צורך להגן עליו מפני חבלה בזדון באמצעות מחשוב ענן אבטחת מידע.

איך מאבטחים את הענן?

יש לתכנן אסטרטגיה מסודרת של אבטחת מידע במחשוב ענן, אשר כוללת נהלי עבודה, בדיקות חדירות ועוד. את האסטרטגיה כדאי ליצור בשיתוף עם יועץ סייבר מנוסה, אשר ילמד את הצרכים של הארגון שלכם וידע לבנות ולהטמיע את האבטחה הנכונה.

האם חברה או ארגון גדול יכולים להסתדר ללא ענן?

בימים אלו, לעבוד בלי ענן זה קשה עד בלתי אפשרי. כמעט לכל ארגון יש צורך בשיתוף קבצים – רשימות של מספרי טלפון, מלאי, אספקה, נהלי עבודה, תמונות, ועוד. עבודה בלי ענן היא כמעט בלתי אפשרית, בעיקר כשלא כולם נמצאים במשרד בכל רגע נתון. אך אל דאגה – באמצעות שירותי סייבר איכותיים ומחשוב ענן אבטחת מידע, תוכלו לעבוד בצורה נוחה ויעילה וגם להיות רגועים בידיעה שהמידע שלכם מאובטח כהלכה.

היעילות של ענן אצל משתמשים פרטיים

לא רק חברות משתמשות בשירותי ענן באופן שוטף, אלא גם משתמשים פרטיים. הענן עוזר לסדר קבצים בצורה נוחה, לגשת אליהם ממספר מכשירים (כי כולנו צריכים גישה לקבצים שלנו גם כשאנחנו לא מוך המחשב), לחסוך מקום באחסון המקומי ולשתף תמונות וסרטונים עם חברים. 

מסיבה זו, אם יש לכם מידע רגיש בחשבון הפרטי שלכם, כדאי לשקול שימוש במחשוב ענן אבטחת מידע.

אבטחת מידע בענן עם MADSEC – לישון בראש שקט

אנחנו בחברת MADSEC מתמחים במתן ייעוץ סייבר ושירותי אבטחת מידע מכל הסוגים. המומחים שלנו הם בעלי ניסיון ואמינות גבוהה ביותר. התקשרו אלינו או פנו דרך האתר למידע נוסף.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן