אבטחת סייבר בתעשיית הרכב

תעשיית הרכב עוברת התפתחות דיגיטלית חסרת תקדים. זו התפתחות המשלבת יותר חיבורים דיגיטליים והרבה יותר אוטומציה בהיבטים שונים של פיתוח כלי הרכב. התפתחות זו מביאה עמה אתגרי אבטחת סייבר שלא היו כמותם אי פעם בעבר. הם כה משמעותיים, שהתעשייה חייבת להתמודד איתם כדי להבטיח את שלומם של נהגים ונוסעים וכן את פרטיותם של המשתמשים באמצעי תחבורה מודרניים. בסקירה שלפניכם נסקור כמה היבטים מרכזיים של בנושא של אבטחת סייבר בתעשיית הרכב, שלפחות חלקם רלוונטי עבורכם או עבור הקרובים לכם.

אבטחת סייבר בתעשיית הרכב

איומים וחשיפה להתקפות פוטנציאליות

עם המעבר לטכנולוגיות דיגיטליות חסרות תקדים בתעשיית הרכב, מופיעות אפשרויות תקיפה וגורמי נזק חדשים שחייבים לקחת בחשבון. איומים וחשיפה להתקפות פוטנציאליות יכולים לכלול שימוש ביישומים שונים, פריצה למערכות כניסה מרחוק ללא מפתח, גרימת נזקים ליחידות בקרה אלקטרוניות ועוד. עלייתן המטאורית של רשתות טעינה לרכב חשמלי, שירותי מנויים לרכב שיתופי ושימוש באפליקציות צד שלישי לרכב, כל אלה פתחו תחומים ונישות חדשים למתקפות סייבר אפשריות. בנוסף, הרחבת ממשקים בתעשיית הרחב ושימוש בפתרונות חכמים למשל במערכות לניהול ציי רכב, מעוררים שורה של אתגרים חדשים בתחום של אבטחת סייבר.

תחכום מוגבר של התקפות

מתקפות הסייבר בתחום הרכב הופכות מתוחכמות יותר, חדשות לבקרים. מרבית התקיפות מתבצעות כיום מרחוק, כאשר חלק ניכר מהתקיפות נעשות אפילו ממדינות זרות, תוך שימוש בכלים שאינם דורשים קרבה פיזית לרכב. התפתחות זו כוללת למשל מתקפות כופר מתקדמות, שיכולות להיות להן השלכות מרחיקות לכת. תוקפים יכולים לפרוץ לנתונים, ליזום השבתת קווי ייצור שלמים ועוד.

תגובת התעשייה לאיומי סייבר

מחקר של חברת סייבר מובילה חשף רמות שונות של היערכות לאיומי סייבר בקרב חברות בתחום הרכב. בעוד שיצרנים מסוימים נערכים היטב בתחום של אבטחת סייבר, רבים אחרים רק מתחילים ללמוד את הנושא וחסרים להם אמצעי אבטחה מקיפים. המחקר גילה שיש מחסור במיומנויות באבטחת סייבר בענף הרחב, גם כאשר לוקחים בחשבון גורמים מובילים בענף, ברמה העולמית.
שוק אבטחת הסייבר לרכב נחשב כיום לצומח במהירות. צמיחה זו מונעת על ידי הביקוש הגובר לאבטחת סייבר, ככל שיש יותר יישומים טכנולוגיים ושימוש ברשתות בענף הרכב. אפשר לראות עלייה בשיתופי פעולה בין יצרני רכב, חברות אבטחת סייבר, חברות טכנולוגיה ומוסדות מחקר ופיתוח – לשם מציאת פתרונות אבטחת סייבר חדשים.

תקני אבטחה ופתרונות סייבר בענף הרכב

מומחים של חברת redteam מסבירים כי תעשיית הרכב העולמית כפופה לתקנות ותקנים שונים, בהם גם כאלה המדגישים את התחום הרחב של אבטחת מידע. תקנים עוסקים למשל בנוהלי אבטחת סייבר לאורך תהליכי ייצור וכן במיחזור או בתיקון. תקנים נוספים מעמידים דרישות בנושאים כמו עדכוני תוכנה, תהליכי אימות, נושא ההצפנה, איתור תקלות ועוד.
גישה מרכזית באבטחת סייבר בענף הרכב לוקחת בחשבון שילוב של תכונות אבטחה כבר בשלב התכנון הראשוני של הרכב בשילוב פתרונות שמוטמעים בייצור ובשלבי התחזוקה. אבטחת סייבר כוללת ניתוח סיכונים, פיתוח פתרונות זיהוי דיגיטליים, הצפנת תקשורת ועוד. גישה מקיפה מהסוג הזה זו מבטיחה שאמצעי אבטחה יוטמעו בענף בצורה טובה יותר.


לסיכום, אבטחת סייבר בתעשיית הרכב דורשת תשומת לב רבה מתמיד. ככל שכלי הרכב הופכים מחוברים, מקושרים, מקוונים ומתקדמים מבחינה טכנולוגית, כך התעשייה ניצבת בפני אתגרים ואיומים חדשים. התמודדות עם איומים דורשת מאמץ מצד חברות רכב, חברות אבטחת סייבר וגופים נוספים, כדי לפתח אסטרטגיות ופתרונות יעילים. שיתופי פעולה, חדשנות ועמידה בתקנים עדכניים, עוזרים לתעשיית הרכב להתגונן מפני איומי סייבר ולהבטיח את מערכי הייצור ואת פרטיותם של הלקוחות.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן