איך לזהות פישינג

פישינג הוא מעין הונאה המתבצעת ברשת, אשר מטרתה להפיל בפח משתמשים תמימים, ולגרום להם לחשוף פרטים מזהים ואישיים על עצמם, כמו גם סיסמאות אישיות ונתוני אשראי וחשבונות בנק. בפרטים הרגישים הללו משתמשים העבריינים, בין אם לשימושם האישי ולפריצה לחשבונות שונים, ובין אם לשימוש מסחרי – כאשר הפושעים מוכרים את המידע שהשיגו במרמה. בשנים האחרונות, מתקפות פישינג הפכו לרווחות יותר ויותר, והשיטות בהן העבריינים משתמשים משתכללות והופכות למורכבות יותר, ולכן כדאי להיות בעלי מודעות לתופעה ובעלי ידע איך לזהות פישינג, ולנקוט באמצעי זהירות שונים על מנת להימנע מליפול בפח.

אז איך לזהות פישינג?

השאלה איך לזהות פישינג כוללת כמה רבדים. ואולם, בראש ובראשונה, חשוב לדעת שפישינג יגיע בדרך כלל בצורות של הודעות טקסט (SMS), הודעות בדואר האלקטרוני, שיחות טלפון, או הודעות ברשתות החברתיות השונות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, טיקטוק וכיוצא בזאת.
יחד עם זאת, קיימות כמה דרכים שבאמצעותן כל אחד יוכל לדעת איך לזהות פישינג ולהימנע מליפול קורבן לאותה הונאה. הכלל הראשון והבסיסי הוא להיות תמיד חשדניים כלפי כל הודעה המתקבלת ממקור שאינו מוכר לנו. כאשר מתקבלת הודעה שכזו, יש לבחון את כתובת המייל או שם השולח, שכן ייתכן שהוא דומה מאוד לכתובת אמיתית ולכן יכול להטעות. למשל, הכתובת יכולה להיות דומה מאוד לשם הבנק שלכם, אך אחת האותיות תהיה חסרה או שתהיה שגיאת כתיב – דבר שכזה מעורר מיד חשד בכך שמדובר בכתובת שאינה רשמית.
בנוסף, הניסוח של ההודעה יכול פעמים רבות להצביע על כך שמדובר בפישינג. למשל, אם השפה מאיימת או דחופה, אפשר להבין שלא מדובר בהודעה רשמית מגוף לגיטימי. בסופו של דבר, יש לשמור על מודעות ועל עירנות תמידית, שכן מתקפות פישינג נמצאות סביבנו כל הזמן. ברגע שתדעו איך לזהות פישינג, תדעו גם כיצד להתגונן מפניו ולשמור על עצמכם ועל פרטיכם האישיים.

דוגמאות לפישינג – ממה כדאי להיזהר?

ישנן כמה תבניות נפוצות שבה משתמשים עבריינים לצורך פישינג ותרמיות מקוונות. הנה כמה דוגמאות לפישינג:

  • “זכית בפרס”: מדובר בהודעה נפוצה מאוד, שמודיעה כי הנמען זכה בפרס, ועליו למלא פרטים אישיים כדי לקבל אותו.
  • “החשבון שלך נפרץ, עליך לאמת פרטים”: פעמים רבות מתקבלות הודעות שכאלה, הטוענות שהחשבון נפרץ ולכן על הנמען לאמת שוב את הפרטים האישיים שלו. בצורה כזו, עבריינים מקבלים מידע רגיש בקלות.
  • “החבילה שהזמנת מחכה במכס”: זו הודעה נפוצה שטוענת כי יש לנמען חבילה שמחכה במכס, וכי עליו לשלם כדי לשחרר אותה.

כיצד ניתן להתמודד עם מתקפות פישינג בארגונים?

ארגונים יהיו בדרך כלל מטרה לתוקפי סייבר, שכן הם מחזיקים במידע רב על אנשים רבים או על התנהלות השוק. לכן, על כל ארגון לתחזק אבטחת סייבר, שתגן עליו מפני פריצה למאגרי המידע שלו. בין היתר, בדיקות חדירות הן דרך מצוינת להערכה של נקודות התורפה במערכות השונות של הארגון. בדיקה זו למעשה מדמה מתקפת סייבר, ובוחנת האם קיימים כשלים במעטפת אבטחת הסייבר של אותו ארגון.

קצת עלינו – חברת MADSEC

חברת MADSEC הינה חברת ייעוץ מובילה בתחומי הסייבר, והיא פועלת מאז שנת 2008. החברה מבצעת פרויקטים הן בישראל והן בחו”ל, ועובדיה מומחים בתחומם ובעלי סיווג בטחוני והסמכות בינלאומיות. לעובדי החברה ישנה נקודת מבט ייחודית, ויחד עם ניסיון ומקצועיות רבה – הם מבצעים את העבודה על הצד הטוב ביותר, עם אחריות מלאה. החברה מספקת שירותי סייבר מתקדמים, הכוללים שירותי ייעוץ המתמקדים במבחני חדירות ובבחינת סיכונים טכנולוגיים. אז אם אתם זקוקים לשירותי ייעוץ וסייבר – פנו אלינו עוד היום!

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן