בודק חוסן – מה תפקידו ולמה אתם חייבים אותו?

האם גם אתם זקוקים לבודק חוסן בארגון שלכם? בלי להכיר אתכם יותר מדי, אנחנו כבר יכולים להגיד שהתשובה היא כנראה “כן”. זאת מכיוון שכיום, כל ארגון או חברה שרוצים לשמור על המידע שלהם מאובטח צריכים שירותי בדיקה שוטפים. כל הפרטים לפניכם.

מה הוא בודק חוסן?

בודק חוסן הוא בעל מקצוע אשר תפקידו הוא לוודא שהמידע שלכם מוגן בכל עת. הבודק יוודא שאין פרצות משום במערך האבטחה שלכם, ושאף אחד לא יכול לגשת אל המידע או לחבל בו. הוא יעשה זאת באמצעות ביצוע של בדיקת חדירות תקופתית. הבודקים מתמחים בתתי תחומים שונים: בדיקות לאתרי אינטרנט, בדיקות לאפליקציות, בדיקות לתוכנות, וכיוצא בזה. אם אתם מחפשים שירותי בדיקה, עליכם לפנות לבודק אשר מתמחה במה שאתם צריכים. 

קיימים סוגים שונים של בדיקות. בחלקן הבודק מקבל מידע על המערכת אליה הוא מנסה לחדור, ובחלקן לא. ככל שיש יותר איומים חיצוניים וממשיים על המערכת, כך כדאי להעלות את הרמה של הבדיקה. 

כיצד הבודק מבצע את עבודתו?

הבודק מבצע את הבדיקה במספר שלבים, בהם הוא למעשה מנסה לחדור בעצמו אל המערכת מבלי שקיבל אליה גישה. בנוסף, במקרים מסוימים ינסה הבודק להישאר כמה שיותר זמן בתוך המערכת ולבדוק אם הוא מצליח למשוך את המידע החוצה מבלי להשאיר עקבות ומבלי שהדבר יזוהה על ידי מערכת הסייבר או על ידי משתמשים אחרים.

לחשוב כמו האקר, מיהו הבודק הטוב ביותר?

מה שמאפיין בודקי חוסן איכותיים הוא היכולת שלהם לחשוב בדיוק כמו ההאקרים אשר מנסים לחדור אל המערכת. באמצעות חשיבה יצירתית ומתוחכמת, הבודק יכול לאתר את נקודות התורפה, להגדיר אותן, ולהעביר אותן לטיפול של שירותי סייבר אשר בהם הארגון משתמש.

האם מספיק לבצע בדיקת חוסן אחת?

לצערנו, לרוב לא מספיק לבצע בדיקת חוסן אחת. ההאקרים בהם אנחנו נלחמים הולכים ומשתכללים, והכלים שלהם נעשים מתוחכמים ויעילים יותר. לכן, יש לדאוג בכל עת לעדכוני אבטחה. 

בנוסף, ברוב המקרים גם התוכנות שעליהן מתבססת הפעילות הארגונית עוברות עדכוני תוכנה – בין אם מדובר במערכת אנדרואיד, אתר וורדפרס, או כל דבר אחר. לאחר כל עדכון כזה, כדאי מאוד להריץ בדיקה כדי לוודא שהכל עדיין עובד כשורה. לכן כדאי לעבוד באופן שוטף עם חברה חיצונית אשר דואגת לאבטחת מידע.

מה חשוב לזכור בבדיקות חוסן?

כאשר אתם פונים לבודק חוסן, כדאי מאוד ליישר קו על הדברים האקוטיים שצריכים להיות בכל מערך סייבר – החל מתוכנית העבודה, דרך צרכי הארגון ועד לנוחות המשתמשים והעובדים.

שמירה על גישה קלה למשתמש הקצה

נכון, אנחנו רוצים לוודא שהמידע שלנו מאובטח ושאין אליו גישה למי שלא אמור לקבל אותה. מצד שני, אנחנו לא רוצים לחסום את מי שכן. לכן, חשוב לוודא שההגנות שלו לא “נועלות בחוץ” את המשתמשים שבאמת אמורים להיות שם, ולא מכניסות אותם ללופ אינסופי ומתסכל של אימותי זהות ושינויי סיסמה. 

בדיקות חוסן עם MADSEC

אנחנו בחברת MADSEC מציעים שירותי סייבר אמינים ומקצועיים מסביב לשעון. אנחנו יודעים שאבטחת סייבר היא דבר חי ונושם, ולכן מקפידים להיות עם היד על הדופק בכל רגע ורגע. המומחים שלנו יתאימו לכם את מערך האבטחה הנכון באמצעות זיהוי מדויק של צרכי הארגון שלכם ובניית תכנית עבודה שוטפת מותאמת אישית. צרו איתנו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ והיכרות.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן