התמודדות עם מתקפת כופר: מדריך מידע לעסקים

בעידן של היום אין כמעט עסק בישראל או בעולם שאין לו אתר אינטרנט. בין אם מדובר בחנות דיגיטלית שדרכה ניתן לרכוש מוצרים, בין אם מדובר בענן לאחסון מידע אודות הלקוחות ובין אם מדובר באתר תדמית: עסק שאין לו נוכחות משמעותית בעולם הדיגיטלי פשוט לא קיים. עם זאת, יש לא מעט קשיים ואתגרים שעל בעלי האתרים להתמודד איתם, ואחד מהם הוא מתקפת כופר.

מתקפת כופר

מהי מתקפת כופר על אתרים עסקיים?

למתקפת כופר שמתבצעת על אתרים עסקיים אין צורה אחת, היא יכולה ללבוש הרבה פנים ולפגוע באתר מכמה זוויות שונות. ישנם מקרים בהם הפורצים ימנעו מכם להיכנס למקומות מסוימים באתר או לכולו, ותוצג בפניכם דרישה לשלם סכום כופר מסוים על מנת לקבל את הגישה שלכם בחזרה. במקרים אחרים יכולה להתבצע פגיעה או גניבה של נתונים מסוימים כמו פרטי משתמשים, מספרי כרטיסי אשראי אשר שמורים במערכת של החברה, פרטי התחברות של עובדים ועוד.

איך ניתן למנוע אותה?

אחת הדרכים הטובות והיעילות להתמודד עם מתקפת כופר היא פשוט למנוע אותה מראש, לעבוד קשה על האתר שלכם בשביל לוודא שאף פורץ לא יוכל לקחת עליו את השליטה ולקחת מכם את כל מה שבניתם.

אחת הבדיקות החשובות ביותר שיוכלו לאתר עבורכם נקודות חולשה בהגנה של האתר היא בדיקות חדירות. מטרתה של הבדיקה היא לעבור על כל המערכות המרכיבות את האתר או את מערכת המחשוב של האתר ולנסות לאתר נקודות תורפה, נקודות שאותם גורמים זדוניים יוכלו לנצל למטרות כופר. כך, תוכלו לטפל באותם כשלים באופן נקודתי ומהיר, ובכך להבטיח לעצמכם שקט לאורך זמן רב.

בנוסף, חשוב לוודא כי הנכסים הדיגיטליים שלכם מוגנים בכל חלק ביום באמצעות כלי הגנת מידע. בין אם מדובר בגישות המוגבלות בסיסמאות או בכל שיטה אחרת – חשוב לוודא שהמידע המהותי ביותר שלכם יישמר בטוח מפני ידיים לא רצויות.

דרך חשובה נוספת שיכולה לעזור לכם למנוע מתקפת כופר היא להדריך את העובדים שלכם בנושא, בעיקר אם מרבית העבודה שלכם מתבצעת דרך מחשבים או דרך עבודה מרחוק. כשהעובדים שלכם לא נמצאים לידכם כל הזמן אתם לא יודעים מי באמת מקבל גישה למידע שלכם, לכן חשוב להדריך אותם ולהסביר להם מה מותר ומה אסור לעשות. בנוסף, מעסיקים רבים בוחרים להעניק לעובדים שלהם מחשבים מטעמם עם תוכנות הגנה מתקדמות בדיוק מהסיבות האלו, על מנת למנוע אפשרות של מתקפות כופר ממקומות לא צפויים.

אלו חברות יכולות לעזור לי להתמגן מפני כופר?

במידה ואתם רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש ובטוחים שהאתר שלכם יהיה מוגן בפני מתקפות כופר ככל האפשר, אתם צריכים לוודא שיש לצידכם חברת סייבר המתמחה בתחום העיסוק הזה. העדיפו לעבוד עם חברה בעלת ניסיון במיגון אתרים מפני כופר, לצד ידע נרחב נוסף בתחום הסייבר, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מוגנים מכל הכיוונים. יחד עם החברה תוכלו לייצר תוכנית פעולה שתחזק את האתר שלכם, תנקה אותו מנקודות כניסה חלשות ותאפשר לכם להמשיך לצמוח ולהתפתח מבלי לחשוש שמישהו ייקח מכם הכל.

במידה ועוד לא מצאתם את החברה שתוכלו לבטוח בה במאת האחוזים, אנחנו נשמח לעמוד לשירותכם. הצוות שלנו ב-״MADSEC” מתמחה במיגון אתרים עסקיים בפני מתקפות כופר, לרבות היצוע בדיקת חדירות מקיפה בכל היבטי האתר והאחסון (הענן). במידה ואתם עדיין מתלבטים או שיש לכם שאלות נוספות בנושא, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון: 073-8500430.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן