כל מה שאתם צריכים לדעת על כתיבת נהלי אבטחת מידע

כתיבת נהלי אבטחת מידע הוא חלק חשוב בתהליך של כל ארגון או חברה מתפתחת. בין אם זה מידע רגיש של לקוחות, מסמכי ארגון או אפילו פרטים אישיים של עובדים – אף אחד לא רוצה למצוא את הנתונים החסויים שלו בידיים הלא נכונות. לכן, אנחנו הולכים להסביר לכם בדיוק כיצד להוביל את הארגון שלכם אל שגרת עבודה יום יומית מסודרת ובטוחה, שתעזור לכם לישון בראש שקט.

איך לאבטח מידע בצורה הטובה ביותר

נהלי אבטחת מידע הם אחד הדברים הקריטיים ביותר בכל ארגון. הייעוד שלהם הוא לעזור לגורמים הפנים ארגוניים (עובדים, מבקרים, וכל מי שיש לו מגע עם הפעילות היום יומית), להתנהל בצורה נכונה אשר תעזור להגן על נתונים אישיים וחסויים מפני איומים והאקרים.
נהלים אלו הם דבר אשר נמצא בשימוש יום יומי, ולכן כתיבת נהלי אבטחת מידע היא חלק בלתי נפרד מההתנהלות הארגונית.

למה צריך נהלי אבטחת מידע?

נהלי אלו הם חשובים מכמה סיבות.
קודם כל, בזמן כתיבת נהלי אבטחת מידע אנחנו בהכרח נגדיר מי יכול לגשת לאיזה נתונים. נוודא שלכל עובד ולכל לקוח יש גישה אך ורק לנתונים שרלוונטיים עבורו, ולא לנתונים אחרים. בצורה זו, אנחנו יוצרים מעטפת הרמטית שמעלה את מידת הבטיחות.
דבר שני, בזמן כתיבת הנהלים אנחנו נגדיר כללים שתומכים במערכת כולה. לדוגמה, מכירים את האנשים שכל הסיסמאות שלהם הן 1234? בחברה שיש בה שירותי סייבר ואבטחת מידע טובים, דבר כזה לרוב לא יקרה. אנחנו נגדיר כיצד בוחרים סיסמה שקשה לפצח – אפילו עבור האקרים מומחים.

מי אחראי על אבטחת המידע

כתיבת נהלים הוא דבר שצריך להיעשות בעזרת אנשי מקצוע חוץ – ארגוניים (אלא אם כן יש לכם מומחה סייבר בחברה). אבל כשזה מגיע לשמירה ויישום שלהם, הדבר החשוב ביותר הוא שהעובדים ישתפו פעולה עם הדבר על בסיס יום יומי. הנה כמה דברים שחשוב לזכור.


גורמים חוץ ארגוניים

חשוב לכתוב נהלי אבטחת מידע בליווי של איש מקצוע מעולם הסייבר. איש מקצוע יוכל למפות בצורה ריאלית את הסיכונים אשר העסק או הארגון נתון להם, ולהגדיר מהי מידת האבטחה הדרושה. עסקים שמאחסנים מספרי כרטיסי אשראי, לדוגמה, יהיו זקוקים לאבטחה הרבה יותר גבוהה מאשר עסקים שלא מאחסנים כמעט (או בכלל) פרטים אישיים של לקוחות.

גורמים תוך ארגוניים

הגורמים התוך ארגוניים הם אתם, העובדים שלכם, ולפעמים גם הלקוחות. כתיבת נהלי אבטחה מידע איכותיים היא דבר אחד, אבל עכשיו מחכה לכם החלק החשוב מכל – שמירה עליהם. מומלץ לבצע פעילויות הסברה תקופתיות לעובדים, שיבהירו להם כמה הדבר חשוב, ומדוע כל “מעידה” עלולה להיות קריטית.

יתרונות תדמיתיים של נהלי אבטחת מידע טובים

נהלי אבטחת מידע איכותיים לא רק משפרת את המצב של החברה באופן ישיר, אלא גם יוצרת לה תדמית חיובית כלפי חוץ. אם אתם מנסים לגייס משקיעים, להשאיר רושם טוב על בעלי מניות, או פשוט לבנות מוניטין לטווח הארוך – אתם צריכים שאנשים ייתנו בכם אמון. ולשם כך, אבטחת מידע היא נחוצה בהחלט.

למה כדאי לבחור בכתיבת נהלי אבטחת מידע עם חברת MADSEC

אנחנו בחברת MADSEC מעניקים ללקוחותינו שירות במגוון תחומי סייבר. הצוות שלנו הוא מנוסה ומקצועי – אנו מעמידים לרשות לקוחותינו את אנשי המקצוע הטובים ביותר. הקווים המנחים של המדיניות שלנו הם שקיפות, אמינות, שירותיות והמשכיות. אנו מבצעים פרויקטים מהתחלה ועד הסוף – נהיה לצדכם בכל שלב בתהליך. לקביעת שיחת היכרות או התייעצות, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עכשיו.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן