מהי מתקפת DDOS ואיך מתגוננים מפניה?

בעידן הדיגיטלי, מידע הוא כוח וככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם משתכללות הטקטיקות בהן משתמשים פושעי רשת והאקרים במטרה לשבש שירותים מקוונים חיוניים. איום כזה הוא התקפת מניעת שירות מבוזרת, DDoS. מהי מתקפת DDoS ואיך מתגוננים מפניה?

מהי מתקפת DDoS?

התקפת DDoS היא התקפה מתואמת על שירות מקוון כלשהו, אתר אינטרנט או תשתית רשת במטרה להציף אותו במבול של גולשים. ההתקפות האלו כוללות פריצות למספר מכשירים, לעיתים קרובות חלק מרשת בוטים מתוזמרים היטב, כדי לשלוח כמות מוגזמת של פניות ובקשות ולהפוך בכך את השירות לבלתי זמין.
מניעת שירות מבוזרת היא בעצם העמסה על המערכת כדי שהיא תפסיק לפעול.

איך עובדות התקפות DDoS?

אקרים יוצרים תחילה וירוסים או תוכנות שמטרתן לחדור אל המחשב ולפגוע בו. המטרה היא לאסוף מידע רגיש, להשיג גישה למערכות מחשב פרטיות או הצגת תוכן פרסומי פולשני ללא ידיעתו של המשתמש. בסופו של דבר האקרים האלו מתכננים בוטים, תוכנות שנועדו לחקות פעולות משתמש רגילות.
לאר מכן הם מסנכרנים מספר רב של מחשבים ומציפים את השרת בבקשה כלשהי. על ידי יצירת עומס גדול, נחסמת גישה אל השרת הזה.
בכל יום נוף הסייבר העולמי סופג יותר מ-2,000 התקפות של מניעת שירות מבוזרת, DDoS, שכל אחת מהן יכולה להמשך בין מספר שעות ליום שלם. מתקפת DDoS היא חסרת אבחנה ומכוונת כמעט נגד כולם, ממוסדות פיננסיים, בתי חולים ופלטפורמות של מדיה חברתית דרך אתרי אינטרנט ממשלתיים ועד למחשבים אישיים של אנשים פרטיים.

מתקפת DDOS

כיצד להתגונן מפני מתקפת DDoS?

את ההגנה היעילה נגד מתקפות DDoS אפשר לעשות באמצעות חברת סייבר המספקת הגנת סייבר מקיפה המגינה על הפרטים האישיים ושומרת על מכשירים נוספים אשר מחוברים לרשת.
מומלץ גם להכיר את נפח הגלישה הנורמלי באתר וגם את הנפח העליון כדי לדעת מתי התעבורה עוברת אותם. כך ניתן לבצע בדיקת עומסים באופן קבוע כדי להעריך את הקיבולת של המערכת ולזהות תנועה מוגזמת במהלך ההתקפה.


אפשר גם להגדיר הגבלות קצב וסינון תנועה לפיהן השרת יקבל רק את מספר ההצעות איתן הוא יכול להתמודד, להות ולסום תעבורה זדונית.
מומלץ גם לרכוש פס רחב שלא קורס עקב ריבוי פניות וקביעת חמות אש של יישומי אינטרנט, WAF. WAF יכול לסנן תעבורה זדונית ולהגן מפני התקפות של שכבת היישום.


יש להשתמש גם ברשת אספקת תוכן, CDN כדי לפזר את התעבורה בין שרתים מרובים וכך למתן את ההשפעה של ההתקפה. רשת CDN משאירה את השרת אתו משתמשים קרוב יותר לגולש שמבקש להיכנס לאתר ושרתים אחרים נשארים פנויים. המטרה היא שכל גולש יוכל להיכנס לאתר במהירות גבוהה.

מה זה בדיקת עומסים?

כאמור, אחת הדרכים להתגונן מפני מתקפות DDoS היא באמצעות בדיקת עומסים. מדובר בטכניקה של בדיקת תוכנה המשמשת לבדיקת התנהגות המערכת כשהיא נתונה לתנאי עומס צפויים ורגילים או קיצוניים.
הבדיקה מתבצעת לרוב בתנאי מעבדה מבוקרים על ידי חברת אבטחת מידע כדי לבצע תהליך של הדמיית השימוש הצפוי ביישום התתוכנה, השירות או המערכת על ידי מספר רב של משתמשים. המטרה היא לבדוק את ביצועי המערכת תחת עומס ולזהות צווארי בקבוק או בעיות אחרות.


לסכום, מתקפת DDoS מהווה איום משמעותי על שירותים ועל רשתות מקוונות, אך עם אסטרטגיות הגנה נכונות, ארגונים יכולים להפחית את הסיכון בצורה משמעותית ולהבטיח את ההמשכיות העסקית באמצעות אסטרטגיות הגנה מקיפות השומרות על תפקוד תקין של המערכת.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן