מתקפות סייבר על אתרים ישראלים

רבים פונים אלינו ושואלים, האם אתרים ישראלים חשופים יותר למתקפות סייבר מאשר אתרים שאינם ישראלים? במאמר זה נסביר את הסכנות הייחודיות העומדות בפני אתרים ממשלתיים ואזרחיים בארץ שלנו, נפרט מה אנחנו יכולים לעשות כדי להישאר בטוחים, ומי הם הגורמים המאיימים על ביטחון המידע שלנו. השורה התחתונה – כשיש הגנה שוטפת ברמה גבוהה, אפשר לישון בראש שקט. קראו את כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

מדוע אתרים ישראלים מהווים מוקד למתקפות סייבר?

נתחיל ונאמר כי כמעט כל אתר ברחבי המרשתת חשוף למתקפות סייבר. כיום, מספר ההאקרים (פורצי הרשת) גדול מאוד, ויש אינספור סיבות שיכולות להביא אותם לפרוץ לאתר שלכם – החל מנסיונות גניבה של מידע ועד למעשי קונדס חסרי טעם. עם זאת, אתרים ישראלים מהווים מוקד “חם” יותר לחדירות מסוג זה. הנה שתי סיבות מרכזיות שמושכות את האש.

חדירות על רקע בטחוני

פעמים רבות, חדירות לאתרים ישראליים הקשורים לביטחון יכולה לקרות. אלו הם בעיקר אתרים צבאיים או ממשלתיים (ולרוב לא אתרים אזרחיים, אם כי כבר היו דברים מעולם). 

חדירות על רקע לאומני

מתקפות סייבר על רקע לאומני יכולה להתרחש גם לאתרים אזרחיים. זאת מתוך כוונה זדונית, לרוב של האקרים ממדינות ערב. במקרים כאלה, חשוב שתהיה רמה גבוהה של אבטחת מידע שתוכל לעצור את המתקפה ולמנוע אותה לפני שהאתר נופל.

מה עושים במקרה של מתקפות סייבר?

במקרה של ניסיון פריצה לאתר, חשוב שיהיו בתמונה אנשי מקצוע בעלי ניסיון והיכרות עם עולם הסייבר שיוכלו להריץ את האבטחה המתקדמת ביותר. מיותר לציין כי נעדיף שתהיה אבטחה מעולה ברמה השוטפת, אשר תמנע את ניסיון הפריצה מראש, מאשר לנסות ולשחזר אתר שכבר נפרץ ונפל. או במילים אחרות – ההתקפה הטובה ביותר היא הגנה. 

לפניכם הסבר קצר על מה אנחנו עושים בתור חברה המעניקה שירותי סייבר מתקדמים על מנת להגן על הלקוחות שלנו.

פנייה דחופה לחברת בטחון מידע מקצועית

במידה והאתר שלכם כבר נפרץ, פנו בהקדם האפשרי לחברת בטחון מידע מקצועית שתוכל לשחזר אותו בצורה מיטבית מהגיבוי האחרון שנמצא על השרת.

לפני שהדברים מסתבכים – להקדים תרופה למכה

כפי שכתבנו, אנחנו נעדיף תמיד למנוע את הפריצה לאתר וחשיפת המידע עוד לפני שהן התרחשו, מאשר לטפל בנזקים. לכן, אנחנו מבצעים בדיקות חדירות שוטפות, אשר מוודאות כי האתר והמידע הרגיש הנמצא בו בטוחים מכל פגע.

מהו הנזק שיכול להיגרם במתקפת סייבר?

בהיעדר של מערכת סייבר ואבטחת מידע איכותית ומותאמת לצרכים של הארגון הספציפי, יכולים להיגרם נזקים רבים. הנה כמה דוגמאות על קצה המזלג: חשיפת מידע רגיש של לקוחות כמו סיסמאות ומספרי כרטיס אשראי, השבתת האתר ועצירת ההתנהלות השוטפת, ועוד. 

טיפים לאבטחת מידע נכונה

  • הגדרה ושמירה על נהלי אבטחת מידע מתאימים בארגון
  • בחירת סיסמאות חזקות
  • עבודה שוטפת עם חברת סייבר
  • עריכת בדיקת חדירות תקופתית

MADSEC – המומחים להגנת מידע מתקדמת

אנחנו בחברת MADSEC מתמחים בחיזוי ומניעה של מתקפות סייבר מכל הסוגים עבור עסקים, חברות וארגונים. אנחנו מזהים את פרצות האבטחה עוד לפני שהן התרחשו, זאת באמצעות ביצוע בדיקות שוטפות ופעילות מסביב לשעון. אנחנו מאמינים שההגנה היא הדבר החשוב ביותר, ומטפלים בכל סיכוי לדליפת מידע עוד לפני שהתרחש נזק. החזון שלנו הוא להוות את הגוף המוביל בישראל בתחום אבטחת המידע והסייבר. פנו אלינו עוד היום והפכו גם את האתר שלכם למאובטח מא’ ועד ת’.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן