נהלי אבטחת מידע – חובה לכל ארגון

האם לארגון או לעסק שלכם יש נהלי אבטחת מידע מעודכנים? אם אתם מהססים לנוכח השאלה הזו, כדאי שתישארו איתנו. כיום, אבטחת מידע מתקדמת היא בגדר חובה, אשר בלעדיה לא ניתן לשמור על התנהלות תקינה של העסק. ערכנו עבורכם סיכום של כל הדברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם ניגשים לכתיבת הנהלים – החל ממשמעותה של אבטחת מידע, דרך הסיכונים והאיומים העומדים בפניכם ועד לזיהוי הצרכים הבסיסיים.

מה היא אבטחת מידע?

אבטחת מידע היא למעשה כל הדרכים להגן על הנתונים שלכם מפני גורמים עוינים וזדוניים. נתונים אלה יכולים לכלול מספרי כרטיסי אשראי, פרטים אישיים של לקוחות, מסמכים חסויים של הארגון, או כל דבר אחר שלא הייתם רוצים שיהיה חשוף לכלל האוכלוסייה.

הגורמים העוינים, אשר נקראים גם האקרים, פועלים לעתים מתוך כוונה לפגוע בארגון שלכם באופן ספציפי או כפעולת רוחב על אתרים בעלי מאפיין מסוים (לדוגמה, מתקפות על אתרים ישראליים מטעמים גזעניים). לכאן או לכאן, הסיכונים הללו הופכים את קביעת נהלי אבטחת המידע לחובה שאין לוותר עליה.

למה חשוב שיהיו נהלי אבטחת מידע בארגון?

אבטחת מידע היא לא דבר אשר מתבצע באופן זהה בכל הגופים. לכל ארגון, חברה ואתר יש לדאוג לכתיבת נהלי אבטחת מידע שונים וייחודיים. הנה שניים מהדברים אליהם אנחנו מכוונים כשאנחנו כותבים נהלי אבטחת מידע – 

שמירה על מידע חסוי של לקוחות וספקים

שמירה על מידע חסוי, כמו מסמכים, מספרי כרטיסי אשראי וכו’, היא ערך עליון בענף אבטחת המידע. כל דליפה יכולה לגרום לאובדן אמון במקרה הטוב, או להפסדים כבדים במקרה הפחות טוב.

שמירה על עבודה שוטפת של המערכת

אבטחת מידע שאינה תקינה יכולה לגרום לדליפה של סיסמאות ויוזרים. דליפה כזו יכולה להביא לידי כך שהאקרים יוכלו לחדור אל המערכת הממוחשבת שלכם ולנטרל אותה מבפנים. לכן, בכל ארגון רצוי שיהיה מומחה סייבר ואבטחת מידע.

איך לקבוע נהלי אבטחת מידע בארגון?

קביעת נהלי אבטחת מידע היא משימה מורכבת, אשר תכתיב הרבה מההתנהלות של הארגון. נהלי האבטחה צריכים להגן על הנתונים החסויים באופן מלא, זאת מבלי לפגוע ולהקשות על הפעילות השוטפת.

זיהוי הצרכים הייחודיים של הארגון

לכל ארגון יש מידע חסוי, אך הצרכים הם לרוב שונים. לדוגמה, אם בביטוח הלאומי יש צורך בהגנה על תיקים אישיים, בבנקים יש צורך בהגנה על סיסמאות ומספרי כרטיסי אשראי, ואילו במערכות צבאיות יש צרכים מבצעיים – כך גם נהלי אבטחת המידע יהיו שונים בהתאם.

עבודה עם אנשי מקצוע בתחום נהלי אבטחת מידע בארגון

תחום הסייבר הוא דינמי ומשתנה בכל עת. האיומים משתנים ומשתכללים, ויחד איתם גם מערכות ההגנה ושיטות התגובה. לכן, יש צורך באיש מקצוע אשר יהיה מעודכן תמיד, וידאג לעדכן גם את הנהלים.

מי הם הגורמים אשר מאיימים על המידע שלנו?

הגורמים המאיימים על המידע שלנו הם בעיקר האקרים מרחבי העולם. האקרים הם מומחים לכתיבת קוד, וחלקם מגיעים לרמות יוצאות מן הכלל של תחכום – בו הם משתמשים כדי להשיג מידע חסוי של ארגונים, עסקים וחברות.

אבטחת מידע בארגון – כתיבה ושמירה על נהלים

אנחנו בחברת MADSEC מציעים לכם את שירותי האבטחה המתקדמים ביותר בישראל. כל מומחי הסייבר שלנו הם מהשורה הראשונה, ובעלי ניסיון של שנים בהגנה על המידע הרגיש של מאות לקוחות קודמים. אנחנו יודעים שאבטחה בלתי מתפשרת של המידע היא אבן היסוד של כל ארגון – ומתייחסים למשימה במלוא כובד הראש.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן