סוגי מתקפות סייבר ב-2023

מתקפות הסייבר נמצאות בכותרות ומסרבות לרדת מהן ובשנה החולפת ראינו זאת ביתר שאת. האקרים הופכים להרבה יותר מתוחכמים ועושים שימושים בפתרונות מבוססי קוד פתוח, למידת תוכנה ובינה מלאכותית, כדי להגדיל את מספר ההתקפות שלהם ולזהות יותר סיכוני אבטחה. אילו איומים מחכים לנו בשנת 2023 וכיצד ניתן להגן על ארגונים וחברות מפניהם? על סוגי מתקפות סייבר בשנת 2023 אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם. 

סוגי מתקפות סייבר

אלו הטרנדים והתקפות הסייבר השכיחים ביותר שילוו את שנת 2023:

  • התקפות כופר ממוקדות – לפי מחקרים שנעשו לאחרונה, כ-50% מארגוני האנטרפרייז, ארגונים המנוהלים דרך מערכת ממוחשבת המשלבת את כל מחלקות הארגון, נפגעו במהלך השנה האחרונה מהתקפות כופר שהופנו לעובדים בכירים וכמובן גם לשרתים המאחסנים מידע רגיש. 
    תחת קטגוריה זו נכנסות גם התקפות ממוקדות ל-MOBILE המכוונות נגד ארנקים דיגיטליים ואפליקציות בנקאיות ברשתות החברתיות המיועדות לשיתוף תמונות או העברת כספים.
  • רשתות G5 והתקני IoT חכמים –סוגי מתקפות סייבר שנראה בשנת 2023 נובעים גם מהמעבר לרשתות G5  כדי לשפר את רוחב הפס בצורה ניכרת. בעזרת הגדלת רוחב הפס מתאפשרות טכנולוגיות כגון מציאות מדומה, רכבים אוטונומיים ובתים חכמים. בהיותה חדשה היא דורשת בדיקות חדירות ומחקר בצד האבטחתי כדי לאתר חולשות ופרצות מפני התקפות סייבר מבחוץ.
    כמו-כן, ככל שהרשתות מהירות יותר כך השימוש ב-IoT גדל בצורה משמעותית. מדובר בתקשורת רחבה בין מספר ענק של התקנים, כגון חיישני מרחק, תנועה, מצלמות, סלולר ועוד, שיכולה לחשוף אותה לנקודות תורפה של תוכנה וחומרה.
  • איומים בתוך הארגון גם הם מהווים סוגי מתקפות סייבר. טעויות אנוש עדיין מהוות אחוז לא קטן להתקפות על ארגונים. כל פרצה עלולה להפיל ארגון בשל מידע רגיש שנגנב או נחשף. ולא רק טעויות כי אם גם מתקפות מכוונות בתוך הארגון מתרחשות. לפי מספר מחקרים שנעשו לאחרונה, כ-32% מסך התקפות הסייבר בחברות וארגונים, בוצעו על-ידי עובדים בתוך הארגון. סוגי מתקפות סייבר המבוצעים בתוך הארגון על-ידי עובדים עצמם, נעשים באמצעות שיתופי פעולה עם תוקפים או דרך גניבת מידע. 
  • מעבר לענן: ארגונים ממשיכים להאיץ את המעבר לענן ובונים סביבות של אזורי נחיתה של ספקי הענן. המעבר המהיר מעלה את הסכנה לסיכוני אבטחת מידע באופן משמעותי. 

איך מתגוננים?

למשל על-ידי פיתויי פושעי סייבר באמצעות טכנולוגיית הטעיה, DESEPTION, דרך יעילה להתמודדות עם מתקפות כופר ופשיעת סייבר כבר בשלב של איסוף מודיעין. הטעיה של אבטחת סייבר לצד שירותי הגנת סייבר מפני סיכונים דיגיטאליים, יכולים לסייע לארגונים להכיר את האויב ולקבל על-פניו יתרון.

דרך נוספת להתגוננות נגד סוגי מתקפות סייבר הן תוכניות סייבר ואבטחת מידע לעובדים. אך יש להוסיף מודולים חדשים דרך חברה לאבטחת מידע כדי לספק הדרכה גם בנוגע לזיהוי שיטות חדשות כגון איומים המבוססים על בינה מלאכותית. 

ארגונים יצליחו להתגונן בצורה הטובה ביותר נגד מתקפות סייבר באמצעות פלטפורמת אבטחת סייבר משולבת בין הרשתות, נקודות הקצה והעננים כדי לאפשר מודיעין אוטומטי על  איומים, על-פיו ניתן יהיה לאתר, להגיב ולהגן באופן מתקדם וחד-משמעי. 

לסיכום

תחום התקיפה של פשיעות הסייבר ושיטות התקיפה באופן כללי ממשיכים לצמוח באופן מסחרר. אך עם השתכללות המתקפות כך גם שירותי סייבר ואסטרטגיות הגנת סייבר הולכים ומתפתחים, בין היתר על-ידי שיתופי פעולה ואיחוד מאמצים. 

חברת MADSEC היא חברת ייעוץ ותיקה בתחום הסייבר המבצעת פרויקטים בתחום הגנת הסייבר בישראל, ארה”ב ובאירופה. לייעוץ מקצועי בתחום אבטחת סייבר אתם מוזמנים ליצור קשר. 

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן