סקר סיכוני סייבר: להקדים תרופה למכה

האם אפשר לנהל ארגון, עסק או אתר גדול מבלי להיתקל בבעיות אבטחה כלל? זו אולי נשמעת כמו אפשרות אוטופית, אבל האמת היא שבאמצעות ביצוע שוטף של סקר סיכוני סייבר – זה אפשרי בהחלט. בעזרת עבודה עם מומחים אשר מבינים את הסכנות ויכולים לחזות את פעילויותיהם של ההאקרים, ניתן לשמור על ביטחון וירטואלי מלא ולישון בראש שקט – בידיעה שהמידע שלכם מוצפן ובטוח. אז מה צריך לדעת כדי להגן על עצמכם? כל הפרטים בכתבה.

מה הוא סקר סיכוני סייבר?

סקר סיכוני סייבר הוא פעולה אשר אנחנו מבצעים באופן שוטף על מנת לזהות כמה שיותר מוקדם כל פוטנציאל לליקוי במערכת. זיהוי מוקדם יאפשר לנו למנוע פריצות ודליפות מידע – כפי שיפורט בהמשך מאמר זה.

למה אנחנו צריכים סקר סיכוני סייבר?

ברחבי האינטרנט קיימים האקרים (כלומר, פושעי רשת) רבים אשר פורצים לאתרים מסיבות שונות. לפעמים מדובר בפעילות מכוונת כנגד אתר ספציפי, ולפעמים זוהי פשוט פעילות זדונית שנעשית ללא סיבה מיוחדת, או מאינטרסים פוליטיים (כמו לדוגמה פריצה לאתרים ישראליים על ידי קבוצות עוינות).

ככלל, ניתן להגיד שככל שהאתר מכיל מידע רגיש יותר כך הסיכון לתקיפה הוא גבוה יותר. כמובן שמחובתו של בית העסק להגן על המידע של הלקוחות שלו: שמות מלאים, כתובות, מספרי כרטיסי אשראי ועוד.

מה אנחנו יכולים לזהות בסקר סיכוני סייבר?

מספר המפגעים שמומחה אבטחת מידע יכול לזהות בסקר סיכוני סייבר הם רבים מספור, וקצרה היריעה מכדי למנותם. למרות זאת, אנחנו מביאים בפניכם כמה דוגמאות עיקריות כדי לסבר את האוזן.

פרצות אבטחה

פרצות אבטחה מסוגים שונים יכולות לגרום לכך שגורמים עויינים יוכלו להשתלט על האתר שלכם ולחסום את הגישה אליו. הנזק יכול להסתכם בפגיעה כלכלית גדולה ואבדן אמון של הלקוחות הקבועים – אפילו אם הבעיה נפתרה במהירות יחסית. לכן, עדיף לאתר אותה לפני שהיא מתחילה.

אי עמידה ברגולציה

זליגת מידע רגיש עשויה להוביל לפתיחת הליכים פליליים נגד בעלי החברה. השבתת פעילות המחשוב של הארגון עשויה לחייב אותו לעדכן גופים רבים בארץ ובחו”ל, הדבר מוביל מעבר לנזק תדמיתי גם לנזק עסקי מול הלקוחות. במסגרת הסקר בודקים מהו הרגולציות הנדרשות ואת מידת ההתאמה אליהן.

כשלים בהערכות לקראת אירוע סייבר

בהנחה שכל ארגון עשוי להיפגע מארוע סייבר, נשאלת השאלה כיצד הארגון נערך לכך מראש? במסגרת הסקר ייבדק הליך הגיבויים בחברה, תוכנית התאוששות מאסון (DR), העטרכת ההנהלה לתפקוד במקרה של פגיעת סייבר חמורה ועוד. הנושא נדרש כיום במסגרת ביטוחי סייבר וכן כתנאי בסקרי ספקים עבור לקוחות החברה.

ממה צריך להימנע כדי לצמצם את סיכוני הסייבר למינימום?

כשמדברים על סייבר ואבטחת מידע, המפתח הוא עבודה דקדקנית ושיטתית, כמו גם חיזוי של הצעד הבא של היריב. הנה שני הדברים שאסור לוותר עליהם בתהליך.

ביצוע סקר סיכוני סייבר באופן שוטף

בדיקה שוטפת של תקינות מערכות האבטחה באתר האינטרנט, בעסק או בארגון, יכולה להבטיח איתור מוקדם של בעיות ומניעתן.

כתיבת נהלי אבטחת מידע אשר תואמים את אופי הארגון

בדומה להגנה על גבולות פיזיים, גם להגנה על גבולות וירטואליים צריכה להיות חוקיות וסדר מוגדר. לכן, יש לזהות את הסיכונים והצרכים הייחודיים לארגון ולכתוב על פיהם את מערכת הנהלים.

סקר סיכונים – סיכום מאמר

במאמר זה דיברנו על סוגי הסיכונים אשר קיימים ברשת, גורמים עויינים והמניעים שלהם, ופעולות שונות שאנחנו יכולים לנקוט על מנת לשמור על הביטחון של המערכת שלנו – בראש ובראשונה סקר סיכוני סייבר על ידי מומחה סייבר מיומן. אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים וביצוע סקר מעמיק בבית העסק שלכם, פנו אלינו בהקדם.

/ 5.

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם.
דילוג לתוכן